Fortsätt till huvudinnehåll

Näradöden-upplevelse

Fredag förmiddag begav sig jag och mistluren för att hämta Lotta, nu även kallad mögelosten, inför helgens handling. I bilen på väg dit killade de till på halsen och jag trodde att det var mitt kraftiga håravfall som gjorde sig påmint. Väl framme hos Lotta visade det sig att det var en vettvillig pissmyra som klättrat på halsen och som jag viftade ner i urringningen. Den lilla terroristen bet/pissade på mig, fasen vad ont det gjorde. Och i den stunden greps jag av panik och tyckte att det kliade på hela kroppen. Jag letade hysteriskt igenom bilen efter ett bo. Utan att hitta något. Men jag höll ögonen öppna resten av bilfärden.

Det var alltså bara början….

När vi kom fram till affären gick vi fram till de där bra kundvagnarna med inbyggd babystol.
Vi pressade in femkronan i hålet och där satt den fast. Även den där flärpen som ska åka ut på baksidan satt fast. Ingenting fungerade. Vi tillkallade personal. Hon sa
- Jag ska hämta tången!
Det visade sig att man måste lämna en depositionsavgift och få en pollett till vagnen. Den lilla butiksmänniskan pekade lite uppmanade på en relativt stor skylt som vi missat… ops!



När vi handlat klart begav vi oss till Mc Donald men kön var för lång så vi backade ut och åkte till apoteken Röda näsan i istället. Kling klong!

Det fick bli MAX istället efter det, det var första gången för oss båda så vi brände förbi själva "beställningspinnen" och fick backa tillbaka. Och till vår stora förvåning hade dom inte Big Mac på placet. Vår beställning tog ca 10 min att framföra och rösten i pinnen blev ”lite” irriterad och sa
– Bestäm er nu!
Och vi bara skrattade. Måste ha ekat fint inne i beställningsbåset (eller va de nu kan heta).

Eftersom vi ofta hamnar i konstiga situationer i trafiken så ställde Lotta sig frågan
- Undra hur många vi har varit nära att dö utan att veta om det?
Varpå jag svarar.
- ja, vi har nog fler näradöden-upplevelser än vi anar.
Och precis i det ögonblicket mina vänner, glider det upp en likbil bakom oss. Ni förstår att det hysteriska skrattanfallet var ett faktum.

Det hände så mycket mer den dagen men….. Vi pratar inte mer om eländet!!!

På återseende



Ps. Telefonen funkar igen:)

Kommentarer

  1. Skönt va att telefonen funkar...jag förstår inte att allt händer dig..och tur är väl det för jag vill inte dela alla dina upplevelser det är ju för tokstolligt...men jättekula att läsa om...kramizar/Karin

    SvaraRadera
  2. Ni är ju otroliga att ni vågar er ut tillsammans hahhahahhhah puss puss / Ida

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

❤️

Ibland blöder mitt hjärta lite extra för vissa barn som jag möter i mitt arbete. Jag arbetar ju främst med barn med neuropsykiatriska funktionshinder. Ett arbete som jag verkligen brinner för. Oftast har det handlat om unga killar som jag får följa dagarna igenom årskurs efter årskurs. Jag jobbar hårt när det kommer till dessa ungdomar. Jag försöker förstå, förklara, skratta, gråta, vara arg, brottas, gömma mig för flygande inredning men framför allt så vänder  jag aldrig dessa barn ryggen. Jag kan bli kallad alla möjliga hemska glåpord men jag står där och tycker om dem så in i helvete ändå. Och jag Visar det! Jag vet att hen inte "menar" det.. Kanske i stundens hetta men mest  för att testa mig. Se om jag står kvar, Men Jag ger mig inte. Jag utväntar stormen och står där lika stadig som innan. Jag är konsekvent och tydlig med de regler jag satt upp för vårt samarbete och viker mig inte en tum. Jag är kärleksfull och omtänksam och kan ge belöningar som kanske inte är

Mutt-prutt

Sitter och tittar i min mobil och hittar ett blogginlägg som jag skrivit för en månad sen men glömt lägga in, eller så kändes det inte lämpligt att lägga in just då.. Men nu när jag läste det så skrattade jag gott och tycker att inlägget är värt att läsas! Jag och en kollega satt bakom ett rött hus, någonstans i Järna. Vi sitter och samtalar om livet. Jag uppmärksammar henne på att nu kommer det en fis. -åh nej, sa jag. Det blev en framåt-prutt. Min kollega tittade konstigt på mig, ni vet den där blicken som är helt tom men ändå full av förvåning. -ja ja, har du aldrig fått en sån, ljuger du! säger jag -vadå?, säger hon. -du vet , en sån där prutt som vandrar framåt och ibland fastnar. Så man måste gå som om man har en jättetight kjol på sig för att få bort den. Hon tittar fortfarande konstigt på mig. -Men lägg av för fan, säger jag! Ok, säger hon. Det kanske jag har, men jag har väl liksom aldrig döpt den! Haha! Oj, vad jag skrattade gott! Jag har fler namn för den där