Fortsätt till huvudinnehåll

Raska fötter springa tripp, tripp, tripp!

Ja, om man nu vågar raska till fötterna i ett fotbad överhuvudtaget.
Köpte nämligen ett fotbad till min kära syster Lotta i födelsedagspresent.
Och den syn som slog emot oss när vi läste den såkallade varningstexten som följde med i kartongen var det nästan så jag åkte och lämnade tillbaka den…

Vem kan, får och bör använda ett fotbad egentligen???


Läs alla instruktioner noggrant, även om tycker att du kan den elektriska apparaten.

- den här apparaten får ej användas av person med fysiskt eller mentalt handikapp eller utvecklingstörning eller annan sjukdom, inte heller av barn, eller person utan erfarenhet och kunskap, utan att de först har fått noggranna instruktioner eller står under övervakning av annan person som ansvarar för säkerheten.
(som sagt, vem fan kan använda den här apparaten då?)

- Slå av huvudströmbrytaren och dra ur stickproppen ur vägguttaget när apparaten inte skall användas eller när den ska rengöras. Dra inte i sladden när du ska dra ur stickproppen ur vägguttaget. Apparaten får inte bäras i sladden.
(ska ner på stan en sväng, jag tar med mig fotbadet)

- Apparaten får inte användas om sladden är skadad
(den funkar ju inte, äh,sitter med fötterna i ändå)

- Apparaten får inte användas till annat än det Den är avsedd för. Den här apparaten får endast användas i vanliga hushåll.
(fan också, jag som ville få skalpmassage i mitt Ovanliga hushåll.. hmmm)

- Försök inte att reparera eller demontera apparaten. Det finns inga delar i apparaten som användaren kan åtgärda.
(nu ska vi se, skruvmejsel och tejp borde funka)

- Apparaten får ej användas utomhus
Va?, jag som köpte en skarvsladd och tänkte sitta på gräsmattan och sola samtidigt)

- Placera inte apparaten på ett sådant sätt att den kan ramla eller dras ner i vatten.
(Nu ska vi se,jag tar nog ett fotbad sittandes på diskbänken samtidigt som jag diskar)

- lämna inte fotbadet utan tillsyn.
(Magnus, nu får du faktiskt passa fotbadet en stund)


- Stå inte i badet. Sitt ner, med fötterna i badet
(Gu,vad jag har längtat efter ett fotbad, ståendes)

- Fotbadet kan inte användas för att värma kallvatten
Typiskt, jag som tänkte ta med den på semestern och en påse nescafe)

- Fotbadet får inte användas i lokaler där aerosolprodukter används och inte i lokaler där syrgas används.
(Används det i "vanliga" hushåll)

- Personer med pacemaker bör råda med sin läkare innan fotbadet används
(allrightiden)

- Rådgör alltid med din läkare innan du använder den här produkten, om du är gravid, har diabetes eller annan sjukdom.
(annan sjukdom, bäst att rådgöra då)

- Fotbadet får inte användas på kroppsdel med öppet sår, missfärgad hud, brännskada, inflammation eller som är svullen. Detta gäller även blåsor och andra vätskande sår.
(kroppsdel?? var den inte ämnad för fötter)

- Massage och värme skall vara behaglig och kännas bra. Om du får ont eller känner obehag skall du omedelbart avbryta badet och kontakta läkare
(112, hör ni mig)


Tillverkarna av denna produkt verkar dessutom tro att den svenska befolkningen är totalt hjärndöda. Konstigt att det inte stod


- Man bör ej rosta bröd i denna produkt samtidigt som den är igång.



.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

❤️

Ibland blöder mitt hjärta lite extra för vissa barn som jag möter i mitt arbete. Jag arbetar ju främst med barn med neuropsykiatriska funktionshinder. Ett arbete som jag verkligen brinner för. Oftast har det handlat om unga killar som jag får följa dagarna igenom årskurs efter årskurs. Jag jobbar hårt när det kommer till dessa ungdomar. Jag försöker förstå, förklara, skratta, gråta, vara arg, brottas, gömma mig för flygande inredning men framför allt så vänder  jag aldrig dessa barn ryggen. Jag kan bli kallad alla möjliga hemska glåpord men jag står där och tycker om dem så in i helvete ändå. Och jag Visar det! Jag vet att hen inte "menar" det.. Kanske i stundens hetta men mest  för att testa mig. Se om jag står kvar, Men Jag ger mig inte. Jag utväntar stormen och står där lika stadig som innan. Jag är konsekvent och tydlig med de regler jag satt upp för vårt samarbete och viker mig inte en tum. Jag är kärleksfull och omtänksam och kan ge belöningar som kanske inte är

Mutt-prutt

Sitter och tittar i min mobil och hittar ett blogginlägg som jag skrivit för en månad sen men glömt lägga in, eller så kändes det inte lämpligt att lägga in just då.. Men nu när jag läste det så skrattade jag gott och tycker att inlägget är värt att läsas! Jag och en kollega satt bakom ett rött hus, någonstans i Järna. Vi sitter och samtalar om livet. Jag uppmärksammar henne på att nu kommer det en fis. -åh nej, sa jag. Det blev en framåt-prutt. Min kollega tittade konstigt på mig, ni vet den där blicken som är helt tom men ändå full av förvåning. -ja ja, har du aldrig fått en sån, ljuger du! säger jag -vadå?, säger hon. -du vet , en sån där prutt som vandrar framåt och ibland fastnar. Så man måste gå som om man har en jättetight kjol på sig för att få bort den. Hon tittar fortfarande konstigt på mig. -Men lägg av för fan, säger jag! Ok, säger hon. Det kanske jag har, men jag har väl liksom aldrig döpt den! Haha! Oj, vad jag skrattade gott! Jag har fler namn för den där