Fortsätt till huvudinnehåll

Du underbara människa





Hej hopp

Ja, det har inte blivit så mycket skrivande på sista tiden… Har haft fullt upp men ändå inte.

Thildes dop är ju på antågande så det bara rullar i huvudet med allt som ska uppnås. Det började med självaste dopklänningen som vi prövade. Vi ville att hon skulle ha samma fina mormorgjorda högtidsblåsa som My hade när hon döptes. Men Thilde verkar ha ärvt den härliga mulliga genen av mig så den var trång redan för en månad sedan, så det var bara och lyfta luren och ringa mamma och be om en ny, större mormorgjord dopklänning. Den har i nu anlänt och den passar. Men frågan är hur den sitter om 3 veckor, hon växer ju så det knakar, det lilla livet. Annars blir det gördel… hahaha.

Och nu till datamaskinen, vars hårdisk jag skickat norröver. Tydligen så var min dator så mossig att det inte gick att läsa av hårddisken med dagens teknik, så jag fick vrida en skruv eller två och ta loss en anna grunkan och skicka till samma destination, den grunkan ska tydligen kunna tyda mitt gamla maskineri. Vad rörigt det blev.. ja ja

Vi har varit och tittat på en lägenhet också, en fin härlig 4,a. Han som bor i 4,an vill ha en 3,a så nu återstår det bara några detaljer för att det ska gå igenom, men jag vågar inte hoppas för mycket. Har ju inte hittat någon fyrklöver på sista tiden, om jag säger så…

Var hos naprapaten igår igen. Han påstod att jag var så stel i nacken att jag skulle spy av värk om han försökte massera där. Så det blev 4 nålar i nacken och elchockar i ryggen. Mina armar rörde sig helt ofrivilligt av stötarna. Helt sjuk känsla som resulterade i ett skrattanfall och dallrande fett. Hahaha… Stackars naprapaten…

Nä, nu mina vänner ska jag krypa till kojs, lilla Thilde har hållit mig vaken hela natten genom att använda samma härliga ljud nonstopp. Hon upptäckte visst att man kan låta hela tiden…om man vill.
Jag var så trött imorse så jag vet inte vad jag sa eller gjorde till någon i familjen.
Så lite irriterad loggade jag in på Nordea.se och där möttes jag av texten som fick mig att klara av den här dagen:

Välkommen du underbara människa.








*

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

❤️

Ibland blöder mitt hjärta lite extra för vissa barn som jag möter i mitt arbete. Jag arbetar ju främst med barn med neuropsykiatriska funktionshinder. Ett arbete som jag verkligen brinner för. Oftast har det handlat om unga killar som jag får följa dagarna igenom årskurs efter årskurs. Jag jobbar hårt när det kommer till dessa ungdomar. Jag försöker förstå, förklara, skratta, gråta, vara arg, brottas, gömma mig för flygande inredning men framför allt så vänder  jag aldrig dessa barn ryggen. Jag kan bli kallad alla möjliga hemska glåpord men jag står där och tycker om dem så in i helvete ändå. Och jag Visar det! Jag vet att hen inte "menar" det.. Kanske i stundens hetta men mest  för att testa mig. Se om jag står kvar, Men Jag ger mig inte. Jag utväntar stormen och står där lika stadig som innan. Jag är konsekvent och tydlig med de regler jag satt upp för vårt samarbete och viker mig inte en tum. Jag är kärleksfull och omtänksam och kan ge belöningar som kanske inte är

Mutt-prutt

Sitter och tittar i min mobil och hittar ett blogginlägg som jag skrivit för en månad sen men glömt lägga in, eller så kändes det inte lämpligt att lägga in just då.. Men nu när jag läste det så skrattade jag gott och tycker att inlägget är värt att läsas! Jag och en kollega satt bakom ett rött hus, någonstans i Järna. Vi sitter och samtalar om livet. Jag uppmärksammar henne på att nu kommer det en fis. -åh nej, sa jag. Det blev en framåt-prutt. Min kollega tittade konstigt på mig, ni vet den där blicken som är helt tom men ändå full av förvåning. -ja ja, har du aldrig fått en sån, ljuger du! säger jag -vadå?, säger hon. -du vet , en sån där prutt som vandrar framåt och ibland fastnar. Så man måste gå som om man har en jättetight kjol på sig för att få bort den. Hon tittar fortfarande konstigt på mig. -Men lägg av för fan, säger jag! Ok, säger hon. Det kanske jag har, men jag har väl liksom aldrig döpt den! Haha! Oj, vad jag skrattade gott! Jag har fler namn för den där