Fortsätt till huvudinnehåll

Biss och kajs

Jaha, då var det operation " turistmage"
Men va fan, när ska det ta slut?

Började för 2 veckor sedan hemma hos min kära mor. Tyckte det tryckte på lite i magen.. Och mycket riktigt.. Sprang in på toan och som vanligt när jag befinner mig hos folk jag känner väl så stängde jag inte dörren...
Både Lotta och mamma uttryckte sitt missnöje över ljudet som kom från toaletten. Vi skrattade gott och väntade på att jag skulle börja spy. Men icke!
Sen dess har jag sprungit på toa varje dag. Konsistens=nischt gut!

Ringde läkaren i veckan och fick en tid direkt.
Jag kliver in hos en läkare, han är i 50 års åldern och är av utländsk härkomst. Han har en läkarrock på sig som är uppknäppt till naveln. Under rocken har han... Ingenting. Han är barfota och hänger lite nonchalant i stolen med ett par läsglasögon på näsan. Jag berättar mitt problem och han börjar genast skriva en lista på vad jag inte bör äta
-olja
-fett
-ägg
Mitt i allt slutar han skriva och säger
- nej förresten, ät ingenting... Förutom passerade morötter från egen verkstad, proviva och koltabletter. Lite, lite ris och en liten bit knäckemacka i tre dagar. Om du blir matt drick lite fruktsoppa för att få energi
-jaha, inget blodprov alltså?
Nej nej,
Sen börjar skådespelet som inte var utav denna värld. Läkaren agerade en bacill och stolen var en koltablett. Han började vifta med armarna och sina nakna fötter  och säger med en pipig röst
- oj oj, jag är en bacill som sitter fast på en kolbit och jag kan inte komma loss! Hjälp, Jag åker igenom magen och jag försöker ta mig loss, men det går inte... Osv!
Det är så dem fungerar fröken, säger han. -det kommer att gå över!
Jag sitter och tittar på honom med stora ögon finner inga ord ( vilket inte händer så ofta i mitt liv)
-Jaha ja, säger jag och reser mig upp och tar på mig jackan. Tack och hej!

Så nu har jag mer eller mindre fastat, druckit proviva och käkat koltabletter men resultatet är oförändrat! Så imorse ringde jag igen till vårdcentralen och fick en tid nu på eftermiddagen. Till min stora förskräckt så blev det samma läkare. Den här gången hade han dock stängt sin läkarrock men fötterna var lika bara som innan. 45 min tog besöket. Han pratade, skrattade och googlade och den här gången hängde jag på. Till slut sa han
- du är konstig, speciell!
- ja, jag vet, det är därför jag är här! Och så skrattade vi!
Det slutade med två rör Som ska fyllas med avföring och lämnas in...
Hur fasen gör man det på ett smidigt sätt?? Kommer dessutom behöva göra det på jobbet imorgon då det är mest fart på magen...
- försök att inte fylla rören, bajsa i ett kärl och ös sedan över till rören! Sa sköterskan.
- mmmm, ok
Ett kärl? Ösa? På jobbet!!! Kan bli roliga mms till min kollegor imorgon!

“It’s not the fart that kills you, it’s the smell”





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

❤️

Ibland blöder mitt hjärta lite extra för vissa barn som jag möter i mitt arbete. Jag arbetar ju främst med barn med neuropsykiatriska funktionshinder. Ett arbete som jag verkligen brinner för. Oftast har det handlat om unga killar som jag får följa dagarna igenom årskurs efter årskurs. Jag jobbar hårt när det kommer till dessa ungdomar. Jag försöker förstå, förklara, skratta, gråta, vara arg, brottas, gömma mig för flygande inredning men framför allt så vänder  jag aldrig dessa barn ryggen. Jag kan bli kallad alla möjliga hemska glåpord men jag står där och tycker om dem så in i helvete ändå. Och jag Visar det! Jag vet att hen inte "menar" det.. Kanske i stundens hetta men mest  för att testa mig. Se om jag står kvar, Men Jag ger mig inte. Jag utväntar stormen och står där lika stadig som innan. Jag är konsekvent och tydlig med de regler jag satt upp för vårt samarbete och viker mig inte en tum. Jag är kärleksfull och omtänksam och kan ge belöningar som kanske inte är

Mutt-prutt

Sitter och tittar i min mobil och hittar ett blogginlägg som jag skrivit för en månad sen men glömt lägga in, eller så kändes det inte lämpligt att lägga in just då.. Men nu när jag läste det så skrattade jag gott och tycker att inlägget är värt att läsas! Jag och en kollega satt bakom ett rött hus, någonstans i Järna. Vi sitter och samtalar om livet. Jag uppmärksammar henne på att nu kommer det en fis. -åh nej, sa jag. Det blev en framåt-prutt. Min kollega tittade konstigt på mig, ni vet den där blicken som är helt tom men ändå full av förvåning. -ja ja, har du aldrig fått en sån, ljuger du! säger jag -vadå?, säger hon. -du vet , en sån där prutt som vandrar framåt och ibland fastnar. Så man måste gå som om man har en jättetight kjol på sig för att få bort den. Hon tittar fortfarande konstigt på mig. -Men lägg av för fan, säger jag! Ok, säger hon. Det kanske jag har, men jag har väl liksom aldrig döpt den! Haha! Oj, vad jag skrattade gott! Jag har fler namn för den där