Fortsätt till huvudinnehåll

Klättrar...

Jag har hamnat i någon konstig orkeslöshet. Fy vad jobbigt det är. Som nu t.ex. sitter jag med pyjamas och raggsockor på mig och klockan är 12.30 och mäktar inte att komma längre än så, känns det som. Tror allvarligt att jag behöver börja jobba. Inte för att det inte är mysigt att vara hemma med Thilde, för det är det bästa som finns, men det är allt annat runtomkring. Arbetskamrater, känna sig behövd och allt det där. Visst är jag behövd mer än någonsin här hemma och har en viktig uppgift att ta hand om Thilde, ABSOLUT! Och Visst träffar man människor och är social fast man är mammaledig, men det är inte riktigt samma sak. Inte för mig i alla fall. Man ses ett par timmar, pratar avföringskonsistenser(mammor) dricker kaffe, babblar om ditt och datt och sen går man hem igen.

Jag är ju också lite utav en rutinfetichist, inte att jag prompt måste göra exakt samma saker varje dag, men tycker att det är skönt att komma upp på morgonen och komma iväg och göra det man ska. Rutiner är ju verkligen något man har när man har småbarn också, men återigen, inte på samma sätt. Drömmen vore ju att arbeta halvtid så jag fick jämna doser av det jag älskar mest. Mina barn och arbeta.

My har förövrigt hamnat i samma grop som jag vilket oroar mig. Hon är orkeslös och har ont överallt och hela tiden. My och jag har alltid haft en telepatisk relation, vi känner varandras känslor, vilket kan vara på både ont och gott. Så nu känner hon väl mina känslor eller rentav tvärtom. Hon hade en sådan period för ett par år sedan också men då beslutade jag och hennes far oss för att ta henne till BUP. Det onda gav sig efter ett besök hos ”pratdoktorn”.


Både Niklas(Mys pappa) och jag var med på det besöket och medans ”pratdoktorn” pratade med oss fick My rita på en stor Whiteboardtavla. När Niklas och jag vänder oss om har den lilla tokstollan skrivit SNOP på tavlan och frågar mig i mitt generande tillstånd hur man stavar till snopp. Hahaha, gud vad vi skämdes. Det kändes som att just där och just då var snopp ett ord som vi inte ville att My skulle bruka. Men ”pratdoktorn” gjorde inget stort av det och Niklas och jag slapp åka polisbil därifrån. Vi ska idag kontakta dem igen, det är aldrig att ta hjälp när man inte riktigt vet hur man ska ta sig ur en ond spiral. My kommer att få sin kraft tillbaka och jag likaså.

Kommentarer

  1. hej vännen. jag förstår hur du känner. kände så på slutet av min mammaledighet och jag var så trött. och jag var så laddad för att börja jobba igen. och det är det bästa jag har gjort. jag vet att du är driftig frida, du kommer att få ett jobb innan du ens hinner blinka. och att "ta hjälp" när man inte kan lösa situationen själv är bra tycker jag! önskar bara att fler kunde va så kloka! du kommer snart upp ur svackan!!! kram kram

    SvaraRadera
  2. Tack Linda.. för dina uppåtpuffar:)kram kram

    SvaraRadera
  3. Ja Frida! Du kommer fixa det här och My likaså ni är så starka kvinnor/flickor med rätt stöd så tar ni er upp och framåt.Och hamnar där ni vill vara och mår som bäst.Du är modig som delar med dig av dina känslor och upplevelser,på så vis hjälper du andra. Jag älskar dig <3<3<3 / Ida

    SvaraRadera
  4. <3 Ida. Jag älskar dig också:)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

❤️

Ibland blöder mitt hjärta lite extra för vissa barn som jag möter i mitt arbete. Jag arbetar ju främst med barn med neuropsykiatriska funktionshinder. Ett arbete som jag verkligen brinner för. Oftast har det handlat om unga killar som jag får följa dagarna igenom årskurs efter årskurs. Jag jobbar hårt när det kommer till dessa ungdomar. Jag försöker förstå, förklara, skratta, gråta, vara arg, brottas, gömma mig för flygande inredning men framför allt så vänder  jag aldrig dessa barn ryggen. Jag kan bli kallad alla möjliga hemska glåpord men jag står där och tycker om dem så in i helvete ändå. Och jag Visar det! Jag vet att hen inte "menar" det.. Kanske i stundens hetta men mest  för att testa mig. Se om jag står kvar, Men Jag ger mig inte. Jag utväntar stormen och står där lika stadig som innan. Jag är konsekvent och tydlig med de regler jag satt upp för vårt samarbete och viker mig inte en tum. Jag är kärleksfull och omtänksam och kan ge belöningar som kanske inte är

Mutt-prutt

Sitter och tittar i min mobil och hittar ett blogginlägg som jag skrivit för en månad sen men glömt lägga in, eller så kändes det inte lämpligt att lägga in just då.. Men nu när jag läste det så skrattade jag gott och tycker att inlägget är värt att läsas! Jag och en kollega satt bakom ett rött hus, någonstans i Järna. Vi sitter och samtalar om livet. Jag uppmärksammar henne på att nu kommer det en fis. -åh nej, sa jag. Det blev en framåt-prutt. Min kollega tittade konstigt på mig, ni vet den där blicken som är helt tom men ändå full av förvåning. -ja ja, har du aldrig fått en sån, ljuger du! säger jag -vadå?, säger hon. -du vet , en sån där prutt som vandrar framåt och ibland fastnar. Så man måste gå som om man har en jättetight kjol på sig för att få bort den. Hon tittar fortfarande konstigt på mig. -Men lägg av för fan, säger jag! Ok, säger hon. Det kanske jag har, men jag har väl liksom aldrig döpt den! Haha! Oj, vad jag skrattade gott! Jag har fler namn för den där