Fortsätt till huvudinnehåll

Mohahaha!

Har en aningens uppförsbacke jag håller på att släpa mig upp för...
Känns som jag bara är i början av backen och den är jäkligt brant och terrängen är Inge vidare. Dessutom känns det som om jag har högklackat, rejäla!, och det är motvind, hagel och drivis. 

När ska min olycka ta slut? En liten fråga bara? Och med den frågan förväntar jag mig ett svar.. Ett positivt sådant, helst!

Egentligen borde man väl inte klaga... Har ett hem, en biljävel, möblemang, ett jobb, två fantastiska barn.. Finns dem som har det mycket värre, jag vet, som dem stackars barnen i Afrika, som svälter. Familjer som mister sina nära och kära på dem mest obehagliga sätt man kan tänka sig.
 Jag vet, jag vet! att det finns dem som har det värre.. Men i min lilla bubbla just nu och allt som hänt mig den senaste tiden så kan jag inte låta bli att tycka LITE synd om mig själv.. 
Allt liksom bara rasar!
Och i detta armod kan jag ibland inget annat att göra än att skratta!
Härom kvällen skrattade jag mig nästan till sömns...
Nu för tiden när jag får skrattanfall, så börjar jag gråta mitt i allt! Det började när jag var gravid, när jag en gång skulle titta in i en monter full av godsaker och missuppfattande avståndet och dunkade i skallen i montern så glaset vibrerade och en smäll som spred sig i köpcentret.. Ja Gud vad jag skrattade då OCH grät. Sen dess har det alltid blivit så. Det sägs ju att gränsen mellan skratt och gråt är hårfin så jag kör båda på en gång för att släppa lite spänningar! Och spara tid!
Det är tur att jag har mitt humör och min humor.. Annars hade jag nog suttit inspärrad på "Shutter Island"

Mitt i allt elände ringer en vän.. Hon vill bjuda iväg mig på en resa över helgen. Hon betalar boende, mat, dryck och ska även dra ner mig på stan för att inhandla en ny utstyrsel inför den lilla trippen... Vad ska man säga.. Jag blir mållös och väldigt rörd för att hon vill hjälpa mig att rensa mina tankar.. Om så bara för en helg. Tack, jag hoppas att jag är en lika bra vän mot dig som du är mot mig<3

Det finns så många fina människor i min närhet som gör så mycket för mig, för mina barn och jag kanske inte talar om det så ofta, men det ska jag börja med nu! Pronto!

Ingen nämnd och ingen glömd, ni vet vilka ni är<3

Imorgon fyller min pappa år.. Min lilla pappa<3 
Han köpte förövrigt min cykel idag, fast han inte ens behöver en..Det är kärlek det!


Smärtan du känner i dag
är styrkan du känner i morgon

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

❤️

Ibland blöder mitt hjärta lite extra för vissa barn som jag möter i mitt arbete. Jag arbetar ju främst med barn med neuropsykiatriska funktionshinder. Ett arbete som jag verkligen brinner för. Oftast har det handlat om unga killar som jag får följa dagarna igenom årskurs efter årskurs. Jag jobbar hårt när det kommer till dessa ungdomar. Jag försöker förstå, förklara, skratta, gråta, vara arg, brottas, gömma mig för flygande inredning men framför allt så vänder  jag aldrig dessa barn ryggen. Jag kan bli kallad alla möjliga hemska glåpord men jag står där och tycker om dem så in i helvete ändå. Och jag Visar det! Jag vet att hen inte "menar" det.. Kanske i stundens hetta men mest  för att testa mig. Se om jag står kvar, Men Jag ger mig inte. Jag utväntar stormen och står där lika stadig som innan. Jag är konsekvent och tydlig med de regler jag satt upp för vårt samarbete och viker mig inte en tum. Jag är kärleksfull och omtänksam och kan ge belöningar som kanske inte är

Mutt-prutt

Sitter och tittar i min mobil och hittar ett blogginlägg som jag skrivit för en månad sen men glömt lägga in, eller så kändes det inte lämpligt att lägga in just då.. Men nu när jag läste det så skrattade jag gott och tycker att inlägget är värt att läsas! Jag och en kollega satt bakom ett rött hus, någonstans i Järna. Vi sitter och samtalar om livet. Jag uppmärksammar henne på att nu kommer det en fis. -åh nej, sa jag. Det blev en framåt-prutt. Min kollega tittade konstigt på mig, ni vet den där blicken som är helt tom men ändå full av förvåning. -ja ja, har du aldrig fått en sån, ljuger du! säger jag -vadå?, säger hon. -du vet , en sån där prutt som vandrar framåt och ibland fastnar. Så man måste gå som om man har en jättetight kjol på sig för att få bort den. Hon tittar fortfarande konstigt på mig. -Men lägg av för fan, säger jag! Ok, säger hon. Det kanske jag har, men jag har väl liksom aldrig döpt den! Haha! Oj, vad jag skrattade gott! Jag har fler namn för den där